Huom!

Ennen ClearSteps™-laserhoitoon hakeutumista on varmistuttava siitä, että kynsimuutosten aiheuttaja on nimenomaan sieni. Varmista asia käymällä sieniviljelyssä ennen hoitoon hakeutumistasi.

Kynsisieni pois laserilla

Silsasienen aiheuttama kynsisilsa on kynnen sienitulehdus, joka ei ole vaarallinen eikä aiheuta suurta haittaa arkielämässä. Usein kynsisieni koetaan kuitenkin rumaksi, harmilliseksi ja kiusalliseksi. Infektoitunut kynsi saattaa olla epämuodostunut, jolloin esimerkiksi tiukkojen kenkien käyttö on mahdotonta. Kynsisienen infektoima kynsi repii myös helposti sukat rikki. Suurinta harmia aihettaa se, että kynsisieni tarttuu helposti. Sienen infektoima iho on myös hyvin altis muille mikrobeille, ja sieni-infektio toimiikin hyvin usein porttina muille tulehduksille.

Kynsisieni-infektio tarttuu usein julkisista tiloista, joissa kävellään avojaloin. Uimahallit ovat kynsisienien tyypillisimpiä tartuntapaikkoja. Jalkojen puhtaudesta huolehtiminen ehkäisee jonkin verran kynsisienen tarttumista.

Kynsisienen oireet

Kynsisieni on vain yhden tai korkeintaan muutaman varpaankynnen alueella. Useimmiten sieni vaivaa isovarpaan kynttä.  Joskus harvoin sieni tarttuu myös sormenkynsiin.

Lapsilla kynsisieni on harvinainen.

Useimmiten kynsisieni alkaa kellertävistä värimuutoksista varpaankynnen sivu- tai kärkiosassa. Sivuilta ja kärjestä sieni etenee kynnen keskustaa ja tyveä kohden. Kynsi haurastuu ja paksuuntuu. Hoitamaton kynsisieni tuhoaa lopulta koko kynnen, ja tulehdustila leviää usein myös jalkapohjiin ja varpaiden väleihin.

Joskus sieni-infektio oireilee vain pinnallisina, valkoisina värimuutoksina.

Kaikki kynsien oireet eivät ole kynsisienen aiheuttamia. Osa kynsimuutoksista liittyy psoriasikseen, ja joskus kynnet paksuuntuvat ja vaurioituvat epäsopivien kenkien käytön seurauksena.

Kynsisieni kuriin ClearSteps-laserilla

ClearSteps on tehokas ja uusi hoito kynsisienelle. Hoito on asiakasystävällinen, nopea ja tehokas. Hoidossa käytetään NDYag-laseria. Laserin aiheuttama lämpö kynnen alueella tappaa sienikasvuston. Kynsi saadaan normaaliksi kehon omaa vastustuskykyä stimuloimalla.

Ennen lasertoimenpidettä asiakkaan on hyvä teettää sieniviljely, jotta selviää, ovatko kynsimuutokset sienen aiheuttamia. Tämä on tärkeää, koska laser tehoaa hyvin sienikasvustoihin. Muihin kynsimuutoksiin laserin ei ole osoitettu tehoavan.

Kynsisieni pois laserilla – toimenpiteen kulku

1. Kynnen pinta rikotaan. Kynsisienen takia kynsi on usein paksuuntunut ja muuttunut. Pinnan rikkominen edesauttaa laserin vaikutusta hoidettavalla alueella.
2. Ndyag-laserilla hoidetaan kynsi spiraalimaisesti koko kynnen alueella. Hoidettavalla alueella saattaa tuntua lämpöä kynnen läpi.
3. Laserilla hoidetaan kynsivalli ja reunat. Joskus sienikasvusto on laajentunut, joten tällä tavoin varmistetaan, ettei sieni jää elämään.

Kynsisienen poistamiseen tarvitaan neljä hoitokertaa, jotka annetaan viikon välein. Kaikki kynnet tulisi hoitaa joka hoitokerralla. Laser hoitaa myös infektoitunutta ihoa. Kontrollikäynnit ovat neljän ja kahdentoista kuukauden kuluttua. Ensimmäisen laserhoidon tekee Cityklinikalla aina lääkäri.

Kynsisienihoito laserilla – edut:

• Kynsisieni tuhoutuu ja uusi terve kynsi kasvaa tilalle
  • Ei-invasiivinen toimenpide
  • Ei kemiallisia aineita tai lääkitystä
  • Stimuloi kynnen luonnollista kasvua ja kehon vastustuskykyä
  • Nopea, tehokas ja helppo toimenpide
  • Turvallinen ja asiakasystävällinen toimenpide

ClearSteps™ - laserhoito kynsisienen poistoon