Kuorsaus ja uniapnea kuriin laserilla

“Olen käyttänyt sovellusta, joka mittaa minulta yölliset kuorsausvaiheet. Ennen  laserhoitoa sovellus raportoi joka yö yli 150 pitkähköä kuorsaustuokiota. Heti tämän hoidon päätyttyä kuorsausvaiheiden määrä ja pituus vähenivät. Viime yönä appsi havaitsi enää 47 todella lyhyttä kuorsaushetkeä.” (Asiakaspalaute lokakuussa 2016)

Markkinoilla on sellainenkin kuorsaushoito, missä karmea piikki – olen omin silmin nähnyt – tungetaan kitalakeen. Mikä firma? Mikä sairaala? En tiedä, mutta piikki oli asiakkaalla kotona näytillä. Huh. Cityklinikan kannattaisi mainostaa laserhoitoa KIVUTTOMANA hoitomuotona. (Asiakaspalaute 5.11.2014)

Kuorsaus kuriin laserilla

Faktaa kuorsauksesta ja sen haitoista:

• Yli 10 % suomalaisista kärsii jokaöisestä kuorsauksesta ja siihen liittyvistä oireista.
  • Oireilu lisääntyy iän myötä; kuorsausta ja katkohengitystä esiintyy eniten yli 40-vuotiailla miehillä mutta myös naisilla ja lapsilla.
  • Kuorsaus heikentää unen laatua ja rasittaa elimistöä voimakkaasti.
  • Kuorsaus häiritsee lähiympäristön ihmisten unta, jolloin se on myös selvä sosiaalinen ongelma.

Kuorsauksen hoito on nykyisin yksinkertaista. NightLase™-laserhoidolla saadaan nopeasti ja kivuttomasti apua lieviin tai keskivaikeisiin kuorsaus- ja uniapneaongelmiin.

Käsittelyn aikana kudoksia lämmitetään laserilla. Tämän seurauksena kudokset tiukentuvat. Kudosten tiukentuessa nieluun tulee enemmän tilaa, jolloin potilaan on helpompi hengittää ja sitä kautta kuorsaus- ja uniongelmat vähenevät.

NightLase™-hoito

• Ei vaadi puudutusta.
  • Ei lainkaan veistä.
  • Hoito on kivuton.
  • Hoidon jälkeen voi syödä, juoda ja jatkaa arkirutiineja normaalisti.
  • Nopea suorittaa: käsittelyyn kuluu aikaa noin puoli tuntia.
  • Tuloksia voidaan saada välittömästi heti ensimmäisen käsittelykerran jälkeen. Yleensä jo ensimmäisen käsittelyn jälkeen potilas kokee huomattavaa oireiden helpottumista.
  • Paras tulos saavutetaan kahden tai kolmen käsittelyn jälkeen.
  • Käsittelyt voidaan tehdä 1-4 viikon välein.
  • Hoitotulokset kestävät puolesta vuodesta vuoteen. Tämän jälkeen käsittely voidaan uusia.

NightLase-käsittelyä ei voida tehdä henkilöille, jotka sairastavat epilepsiaa tai joilla on jokin vakava yleissairaus, esimerkiksi syöpä.

Myös jotkin valoherkkyyttä lisäävät lääkkeet (esim. aknelääkkeet) estävät laserhoidon.

Hoidon jälkeen

Hoidon jälkeen pätevät yleiset ohjeet:

• Laihduta tarvittaessa.
  • Älä syö raskaita aterioita kahteen tuntiin ennen nukkumaan menoa.
  • Vältä alkoholia, kahvia ja unilääkkeitä.
  • Harjoittele hengittämään nenän kautta.

Mikäli tämä hoito ei riitä, voidaan hammaslääkärissä valmistaa niin sanottu uniapneakisko. Kiskoa pidetään öisin ja se pitää leuan sellaisessa asennossa, että nielussa on enemmän tilaa.

NightLase™-laserhoito kuorsaukseen

Yksi laserhoito350 €Cityklinikka Helsinki ja Cityklinikka Turku